Ekonomisk förvaltning för Brf – Bostadsrättsförening

Det kan vara både svårt och tidsödande att sköta ekonomin i en bostadsrättsförening. Vi säkerställer att ni får en korrekt och effektiv hantering av fastighetens ekonomi, hela vägen från avisering till årsredovisning. Hos Egeryds fastighetsförvaltning har ni alltid en personlig redovisningsekonom som stöttar och hjälper er hela vägen. Vi erbjuder styrelsen de rätta moderna verktygen som förenklar och ger er Brf en bekymmersfri vardag!

Paket för Ekonomisk förvaltning för Brf – bostadsrättsföreningar.

Vi erbjuder tre paket för Ekonomisk förvaltning samt att vi kan skräddarsy en 100% anpassad lösning för er bostadsrättsförening.
Dessa tre paket är anpassade så att ni enkelt ska hitta en lösning som passar just er bostadsrättsförening.


Liten
"Liten" Innehåller bastjänster för ekonomisk förvaltning.
In- och utbetalningar
Likviditetsbevakning
Löpande bokföring
Hyres- och avgiftsavier
Posthantering
Se mer nedan på sidan
Offertförfrågan
Plus
"Plus" innehåller alla grundtjänster ni behöver plus några extra tilläggstjänster.
Placering av likvida medel
Deklaration vid fastighetstaxering
Deltagande på styrelsemöte 3 ggr/år
Omsättning av befintliga lån
Redovisning av kvartalsrapport
Se mer nedan på sidan
Offertförfrågan


Vilket paket passar er Brf – Bostadsrättsförening?

Här kan ni se vad som ingår i våra paket för ekonomisk förvaltning

Tjänster Liten Standard Plus
In- och utbetalningar
Likviditetsbevakning
Löpande bokföring 
Reskontra avseende leverantörs-, hyres- och lånebetalningar 
Hyres- och avgiftsavier
Distribution avier
Påminnelseavier
Autogiro
Saldo- och restlistor
Förteckning över lån
Posthantering
Material
Förvaring av handlingar
Förteckningar över bostäder och medlemmar m m
Upprätta årsredovisning  +
Uppgifter till revisor +
Fastighetsskatt +
Fastighetsavgift +
Allmänna självdeklaration +
Upprätta årsbudget +
Redovisning av halvårsrapport +
Utbetalning av arvoden +
Skatter m m för styrelsemedlemmar och förtroendevalda +
Placering av likvida medel + +
Upprätta kundfakturor + +
Hantering av mervärdesskatt + +
Deklaration vid fastighetstaxering + +
Mervärdesskattedeklaration + +
Kontrolluppgifter vid försäljning + +
Debitera tillägg för värme, vatten, el och avfallshantering  + +
Skötsel av fonder för inre underhåll + +
Inkassohantering + +
Underrättelse till borgensman + +
Upprätta likviditetsbudget + +
Redovisning av kvartalsrapport + +
Omsättning av befintliga lån + +
Utbetalning av lön till anställda + +
Skatter m m för anställda + +
Deltagande på styrelsemöte 2 ggr/år + +

* + Övriga tjänster som går att lägga till i ett skräddarsytt paket.

Skicka in en offertförfrågan redan idag.


Vi hjälper er!

Hos oss får ni i styrelsen hjälp med allt som rör ekonomi och administrativt arbete.

Betalningar – Aviseringar – Avstämning – Bokföring – Ekonomiska rapporter – Bokslut – Rådgivning personligt stöd – Lånehantering

Vårt stora utbud av nätbaserade tjänster gör att ni alltid kan känna er trygga och välinformerade kring er bostadsrättsförenings ekonomi.
Med vår  tjänst EBK – Egeryds Bostadsklubb som är vårt digitala verktyg för det dagliga styrelsearbetet med föreningens ekonomi.
EBK ger dig som boende dessutom tillgång till information om din bostad och förening.


Vi kan självklart hjälpa er med andra tjänster inom ekonomiska förvaltning som vi inte listar ovan.

Nedan kan ni se några exempel på tilläggstjänster som ni kan köpa till om ni vill anpassa en lösning.

  • Utbildning av styrelsen
  • Stämordförande
  • Statistikuppgifter
  • Registrering av styrelse
  • Administrera frivilliga kaptialtillskott
  • Upptagande av nya lån och krediter
  • Revidering av årsbudget
  • Betalningsföreläggande, avhysning, kvarstad och handräckning
  • Dröjsmålskostnader
  • Uppdatera redovisningssystem, fastighetssystem
  • Ta fram och distribuera interna hyresavier till registrerade interna hyresgäster
  • Extra utskick av avier
  • Momsregistrering av lokaler
  • Preliminär inkomstskatt
  • Första årsredovisning
  • Sista årsredovisning
  • Uppgifter på leverantörsfakturor
  • Påminnelseavier kundfakturor
  • Utestående fordringar
  • Uppgifter till SCB
  • Juridisk rådgivning

Hör av er så kan vi tillsammans med er om ni önskar att skräddarsy ett paket som är 100% anpassat efter era behov.

Begär offert


Vill du att vi hjälper dig med förvaltningen av er fastighet?

Kontakta oss så vi kan berätta hur vi på bästa sätt kan erbjuda er våra övriga tjänster.

Våra övriga tjänster utöver ekonomisk förvaltning

Telefon 019-18 18 18
Mail info@egeryds.se

Vi har kontor i Örebro, Lindesberg, Eskilstuna och Karlstad.


Lokaler

Är du på jakt efter bostad, lokal till ditt företag eller förening?
Läs mer på Egeryds fastigheter