Egeryds Fastighetsförvaltning behandling av personuppgifter

Information om personuppgifter Egeryds Fastighetsförvaltning hanterar
Egeryds Fastighetsförvaltning samlar in och hanterar uppgifter från kunder och leverantörer som använder, och/eller har för avsikt att använda Egeryds Fastighetsförvaltnings tjänster. Egeryds Fastighetsförvaltning erbjuder ekonomisk och teknisk fastighetsförvaltning fastighetsskötsel

Kontakt: Egeryds Fastighetsförvaltning
Tel växel: 0771 – 13 00 00
E-post: info@egeryds.se
Idrottsvägen 31B
702 32 Örebro

Syftet med behandlingen

• För att kunna tillhandahålla och hantera ovanstående tjänster.
  • Att överväga villkoren för att ingå ett tjänsteavtal enligt ovan,
  • Att uppfylla rättsligaskyldigheter, inklusive men inte begränsat till bokföringslagstiftning, lagstiftning om penningtvättochbolagslagstiftning.
  • Affärsutveckling, kundundersökningar och statistiskbehandling som rör verksamheten.
  • Stödja och presentera rättsliga anspråk, inklusive anspråk enligt avtal och lagstiftning.

Typ av personuppgifter som behandlas

• Identifikationsuppgifter (t.ex.namn, personnummer)
  • Kontaktuppgifter.
  • Ansvar/befogenheter/positioner inom organisationen.
  • Kredithistorik.
  • Fakturering och transaktioner.
  • Inkassoåtgärder, livshändelser.
  • Uppgifter om hälsa.
  • Förbindelser/beslut/rapporter med myndigheter.
  • Inspektionsrapporterochdokumentation.
  • Information om lägenheter/lägenheter/uthyrning/fastigheter, genom förda renoveringar och anpassningar.

Information om personuppgifter som behandlas av Egeryds Fastighetsförvaltning som personuppgiftsbiträde

Har du fått information från den personuppgiftsansvarige om att Egeryds Fastighetsförvaltning är personuppgiftsbiträde och behandlar dina personuppgifter? Den personuppgiftsansvarige är en kund och klient hos Egeryds Fastighetsförvaltning, som samlar in och behandlaruppgifter försinakunders räkning i egenskap av personuppgiftsbiträde för att uppfylla ett avtal med dem.

Dessa personuppgifter behandlas av Egeryds Fastighetsförvaltning för din räkning för att:

• Tillhandahålla och förvalta hyres- och ägarbostäder, lokaler, hyresavtal och andra nyttjanderätter och tjänster i enlighet med gällande avtal och lagstiftning.
  • Att överväga villkoren för medlemskap eller ingå hyres-/leasingavtal, leverantörsavtal och andra avtal.
  • Utföra/kräva att avtalsförpliktelser mellan parterna fullgörs.
  • Fastställa och administrera underhyresavtal.
  • Uppfyllande av rättsliga skyldigheter enligt bokföringslagen, hyreslagen, lagen om ekonomiska föreningar, lagen om förvaltning av gemensam egendom, bolagslagen osv.
  • Affärsutveckling, kundundersökningar och företagsstatistik.
  • Stöd till och presentation av rättsliga anspråk, inklusive anspråk enligt avtal och lagstiftning.

Typer av personuppgifter som behandlas.

Se ”Information om personuppgifter som behandlas av Egeryds Fastighetsförvaltning” ovan. Utöver ovanstående:

• Uppgifter om medlemskap i fackförening.
  • Relevanta händelser, t.ex. störningar och andra avtalsbrott samt begångna brott.

Dina rättigheter som registrerad.
När Egeryds Fastighetsförvaltning behandlar dina personuppgifter som personuppgiftsansvarig eller personuppgiftsbiträde har du följande rättigheter.

• Rättelse av felaktiga, ofullständiga eller vilseledande personuppgifter.
  • Att invända mot behandlingen av dina personuppgifter om det inte finns någon rättslig grund för behandlingen.
  • Radering av personuppgifter när behandlingen bygger på ditt samtycke.
  • Registrering av de personuppgifter som behandlas.
  • Invändning mot automatiserat beslutsfattande, inklusive profilering.
  • Invändning mot direktmarknadsföring.
  • Klaga på behandlingen av personuppgifter till Egeryds Fastighetsförvaltnings klagomålsansvarige och/eller tillsynsmyndigheten Datainspektionen.